9 روش ساده برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی در خانه

اما متاسفانه یکی از مشکلات این ظروف، بوی بد آنها می‌باشد. طبیعتاً این بوی بد روی کیفیت غذا و خوراکی‌های شما نیز تاثیرگذار است. آیا راهکاری برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا 9 روش ساده برای از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است تمام این روش‌ها بسیار ساده است و شما حتی می‌توانید در خانه آن را انجام دهید.


رفع بوی بد ظروف پلاستیکی در خانه با 9 روش ساده

طبیعتاً استفاده از ظروف چوبی و شیشه‌ای بسیار امن‌تر و قابل اطمینان‌تر است. احتمال آسیب به سلامت انسان در زمان استفاده از این وسایل بسیار کم‌تر می‌باشد؛ اما دلیل استفاده زیاد مردم از ظروف پلاستیکی چیست ؟ بسیاری از خانم‌های خانه‌دار به دو دلیل مهم استفاده از ظروف پلاستیکی را ترجیح می‌دهند. اول قیمت پایین‌تر این محصولات و دلیل دوم آن هم وزن پایین آنها است.


اما یک مشکل اساسی این میان وجود دارد. آن هم بوی بد ظروف پلاستیکی است. اما نگران نباشید و با انجام این 9 روش ساده و خانگی برای همیشه از شر بوی بد ظروف پلاستیکی رها شوید.


1. جوش شیرین قاتل بوی بد ظروف پلاستیکی

یکی از پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی استفاده از جوش شیرین است. از این روش بیشتر برای بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. در ابتدا ظروف پلاستیکی را خالی و سپس آنها را با آب سرد بشویید.


در مرحله بعدی ظروف را پر از آب گرم کنید و در همین حین 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. به مدت یک شب این محلول را در ظرف نگه دارید و صبح روز بعد خالی نمایید. تکرار چندبار این مراحل سبب رفع بوی بد ظروف پلاستیکی خواهد شد.

2. استفاده از لیمو یا آب‌لیمو

همانطور که می‌دانید لیمو یک میوه با خاصیت اسیدی است. روش رفع بوی بد ظروف پلاستیکی به کمک لیمو اینگونه است که مقداری آب لیمو یا لیموی بریده‌شده به داخل ظروف اضافه کنید و درب آن را برای چند ساعت محکم ببندید.

مواد اسیدی همچون اسید سیتریک موجود در لیمو سبب از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی برای همیشه خواهد شد. لازم به ذکر است بوی عطر خوش لیمو نیز تا مدت‌ها در ظرف باقی خواهد ماند.


3. استفاده از ذغال برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی

شاید غیرقابل تصور یا باور برای خیلی از شماها باشد اما ذغال در رفع بوی بد ظروف پلاستیکی کمک بسیار شایانی خواهد کرد. یک قطعه ذغال طبیعی درون ظروف مورد نظرتان قرار دهید و درب آن را برای چند روز ببندید. این کار بعد از مدتی سبب از بین رفتن بوی بد ظروف خواهد شد. لازم به ذکر است این روش یک راهکار آزمایش‌شده و مطمئن است و فقط دقت داشته باشید که ذغال استفاده‌شده باید طبیعی باشد و از نوع صنعتی آن استفاده نکنید.

4. نور خورشید، روشی بدون هزینه برای خلاصی از بوی بد ظروف پلاستیکی

نور خورشید را می‌توان به عنوان یکی از ساده‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های موجود برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی معرفی کرد. استفاده از این روش بسیار آسان و همچین بدون هزینه است. فقط کافیست ظرف پلاستیکی خود را برای چند ساعت در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. به همین راحتی بوی بد از ظروف پلاستیکی شما دور خواهند شد.

5. سرکه سفید روشی راحت و کم‌هزینه

یکی از محصولات پرکاربردی که به راحتی در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود، سرکه است. مراحل زیر را برای از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی به کمک سرکه سفید گام به گام انجام دهید.


در ابتدا سینک ظرفشویی را آب ولرم پر کنید. اکنون به اندازه 2 فنجان سرکه داخل سینک بریزید. ظرف پلاستیکی را به مدت 30 دقیقه درون سینک رها کنید. سپس ظرف را خارج و آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید. در مرحله آخر باید ظرف را به آب سرد به خوبی بشویید. اکنون بوی بد ظرف پلاستیکی شما به طور کامل از بین رفته است.

6. آب گوجه‌فرنگی , عجیب اما واقعی

یکی از عجیب‌ترین راه‌های از بین بردن بوی نامطبوع ظروف پلاستیکی ، استفاده از آب گوجه‌فرنگی است. درون ظرف پلاستیکی مورد نظرتان یک لیوان آب گوجه فرنگی بریزید. سپس به کمک یک اسفنج یا اسکاچ همانند ظرف شستن آن را به مدت کافی بسابید. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا بوی بد ظرف پلاستیکی مورد نظرتان از بین برود. سپس ظرف را به خوبی با آب سرد بشویید.


7. روزنامه، روشی غیرشناخته‌شده برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی

جالب است بدانید شما حتی با کمک یک روزنامه نیز می‌توانید بوی بد ظروف پلاستیکی را از بین ببرید. برای این کار توصیه می‌شود مراحل زیر را با دقت انجام دهید:


ظرف را به طور کامل با آب سرد بشویید و سپس آن را به کم پارچه‌ای تمیز، خشک کنید.

مقداری روزنامه را خرد کرده و آنها را داخل ظرف بریزید و سپس درب ظرف را به طور کامل ببندید.

تا دو سه روز ظرف را به حالت خود رها کنید. بعد از سپری شدن این زمان، بوی بد ظرف پلاستیکی به طور کامل از بین خواهد رفت.

شاید برایتان جالب است بدانید دلیل رفع بوی بد ظروف پلاستیکی به کمک روزنامه چیست؟ کربن موجود در روزنامه سبب از بین رفتن بوی بد این ظروف خواهد شد.

8. پودر قهوه، بوی خوش عطر قهوه به جای کافئین

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد، قهوه را به دلیل کافئین موجود در آن مصرف می‌کنند. این ماده سبب ایجاد حالت سرخوشی و شادی در افراد خواهد شد. اما قهوه علاوه بر این موضوع از بوی بسیار دلنشین و جذابی نیز برخوردار است. در نتیجه اضافه کردن دو قاشق پودر قهوه به درون ظرف و رها کردن ظرف به مدت دو الی سه روز می‌تواند روش موثری برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی به حساب بیاید.


9. استفاده از وانیل

از وانیل برای از بین بردن بوی بد محصولات خوراکی همچون تخم مرغ داخل کیک و شیرینی و ... استفاده می‌کنند. در نتیجه از وانیل نیز می‌توان برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی کمک گرفت. ظرف پلاستیکی را به خوبی با آب سرد بشویید سپس چند قطره وانیل به آن اضافه کنید. درب ظرف را به طور کامل ببندید و دو الی سه روز منتظر بمانید. پس از مدتی متوجه از بین رفتن بوی بد داخل ظروف پلاستیکی خواهید شد.

[ بازدید : 2 ]

[ شنبه 25 فروردين 1403 ] 14:13 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]