مزایای دیوار سبز

علاوه بر این دیوار سبز باعث کاهش استرس در افراد می شود و فضایی شفابخش را ایجاد می کند. از طرف دیگر اجرای دیوارسبز عمودی به دلیل اینکه فضای زیادی اشغال نمی کند، برای آپارتمان ها هم مناسب است. دیوارسبز آپارتمان باعث تقویت روحیه ساکنان آن می شود.



گیاهان مناسب برای دیوار سبز

 برای داشتن فضایی زیبا و آرامش بخش می توان از گیاهان استفاده کرد.  اجرای دیوار سبز مزیت های زیادی دارد. گیاهان موجود در آن علاوه بر زیبایی باعث پاکیزگی هوا وتولید اکسیژن می شوند.

گیاهانی که در دیوار سبز مورد استفاده قرار می گیرند یا به صورت رونده هایی هستند که از میله های فلزی بالا می روند و یا گیاهانی حاوی گلدان و خاک هستند که داخل پنل های خاصی قرار می گیرند.

بعضی از این گیاهان جنبه زینتی دارند و برخی میوه تولید می کنند. به طور کلی در دیوار سبز گیاهانی مورد استفاده قرار می گیرند که یا ظاهر خوبی دارند و یا خوراکی هستند. باید توجه داشت گیاهانی را انتخاب کرد که از نظر زیبایی و مراقبتی شرایط مشابهی داشته باشند. این گیاهان از نظر رنگ، بافت گیاهی، شکل و شاخ و برگ با یکدیگر هماهنگ هستند و شرایط مراقبتی یکسانی دارند. آنها از یک گونه بوده و نیاز به نور، آب و کود یکسانی دارند.

در انتخاب نوع گیاهان باید به نیازهای آنها توجه کرد. برای مثال اقاقیا و چنار به نور زیادی نیاز دارند و بهتر است از آنها در فضای بیرونی استفاده کرد.

برای مناطق گرم و خشک می توان از گیاهانی مانند سرخس، فیکوس، پیله آ، فیلودندرون و ساکونت استفاده کرد. این گیاهان کم آبی و گرمای شدید را به خوبی تحمل می کنند.

گیاهانی مانند بامبو نخل، آزالیا، گل داوودی ، آلوئه ورا و گیاه عنکبوتی برای تصفیه هوای محل و حذف سموم محیطی مناسب هستند.

ازمهم ترین گیاهان زینتی که در دیوار سبز مورد استفاده قرار می گیرند ، می توان به اسکینانتوس، یاسمن، هوستا، کروتون، گیاه مارانتا، ویرزیا، بیلبرجیا و پتوس اشاره کرد.



شرایط نگهداری


نگهداری از دیوار سبز شامل انتخاب گیاه مناسب، میزان نوردهی و مدت زمان آن، کنترل آفات و علف های هرز، آبیاری به موقع، هرس گیاهان، استفاده از سموم، کوددهی مناسب و به موقع، رسیدگی به تجهیزات و ... می شود.

برای اینکه تمام مراحل نگهداری به درستی انجام پذیرد، می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. کارشناسان ما در نمایندگی دیوارسبز ویدیکو آماده ارائه کلیه خدمات با بهترین کیفیت می باشند

[ بازدید : 6 ]

[ پنجشنبه 12 اسفند 1400 ] 13:27 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]